CGM representerar Göteborgs universitet i Washington

Göteborgs Universitet anvarar för migrationstemat vid universitetsdagen i Wahington DC, och representeras av Andreas Diedrich från Centrum för Global Migration.

Göteborgs universitet arrangerar tillsammans med universiteten i Uppsala, Stockholm, Lund och Umeå en universitetsdag i Washington DC den 26 oktober 2017. Arrangemanget går under namnet 'Swedish Universities - research and innovation addressing societal challenges'. Syftet med evenemanget är att synliggöra den forskning och utbildning som bedrivs vid deltagande fem lärosäten.

Under universitetsdagen kommer tre forskningsområden att belysas; cancer, hållbart samhälle och migration. Göteborgs universitet ansvarar för migrationstemat och Centrum för Global Migration kommer att vara representerade i Washington genom Andreas Diedrich.

Målgruppen för universitetsdagen är forskningsfinansiärer, amerikanska universitet, fd alumner och övriga intresserade. Dagen innan universitetsdagen kommer det att arrangeras en alumnkväll.

För mer information om universitetsdagen, kontakta Karolina Catoni på International Centre.