Läs CGM:s intervju med Steve Garner: "A project to understand Brexit, with therapy included"

Centrum för Global Migration (CGM), Migration and Ethnicity Research Gothenburg University (MERGU) och Institutionen för Sociologi och Arbetsvetenskap (SOCAV) samordnade ett seminarium om Brexit vid Göteborgs universitet, mars 2020. Under seminariet presenterade Steve Garner sitt nuvarande projekt: "Four frames for (mis)understanding Brexit: three red herrings and a white whale".

Seminariet identifierade och granskade kritiskt de ekonomiska, politiska och nationalistiska ramar som används i relation till Brexit i Storbritannien, inklusive den nostalgiska jakten på en svunnen "renhet" (den vita valen) som har varit väsentlig för Brexit. Vi intervjuade Steve Garner för att få en djupare inblick och förståelse för hans forskning om Brexit och dess utmaningar. Detta seminarium och CGM:s intervju hålls på engelska. För mer information, se den engelska versionen av denna sida.

Läs CGM:s intervju med Steve Garner här!