Stort intresse för OMICS 2019 - Registreringen har öppnat

Publicerad

Intresset för Organizing Migration and Integration in Contemporary Societies, OMICS 2019, har varit stort, och mer än 170 abstracts har accepterats för presentation på konferensen. Registreringen har nu öppnat på konferensens webbplats.

OMICS 2019 organiseras av Centrum för Global Migration, CGM och Gothenburg Research Institute, GRI, och äger rum 6-8 november på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.

Med elva olika teman som spänner över många discipliner och ämnen, från till exempel hälsa, utbildning och familjeband till civilsamhällets och arbetsmarknadens organisering, digitalisering och säkerhet, och med deltagande forskare från alla världsdelar ser vi fram emot många spännande presentationer i början av November.

Läs mer om konferensens samtliga teman.

Programmet beräknas vara klart den 15 september.

Registrering och praktisk information

Du hittar nu registreringsformulär och annan praktisk information på webbsidan för OMICS 2019

Keynote speakers

Vi är glada att välkomna våra keynote speakers till OMICS 2019:

• E. Tendayi Achiume is an Assistant Professor of Law at UCLA School of Law. She is also a Research Associate with the African Centre for Migration and Society at the University of Witwatersrand.
  • Barbara Czarniawska is a Senior Professor at Gothenburg Research Institute, GRI, at the School of Business, Economics and Law at University of Gothenburg, Sweden.
  • Achille Mbembe is a Research Professor of History and Politics at the Wits Institute for Social and Economic Research in Johannesburg, South Africa and a Visiting Professor in the Department of Romance Studies at the Franklin Humanities Institute, Duke University.
  • Jenny Phillimore is a professor of Migration and Superdiversity at the Department of Social Policy, Sociology and Criminology at the University of Birmingham, UK, and director of the Institute for Research into Superdiversity.
  • Thomas Spijkerboer is a professor of Migration Law at the Amsterdam Centre for Migration and Refugee Law of the Vrije Universiteit Amsterdam since 2000, and Raoul Wallenberg Visiting Professor of Human Rights and Humanitarian Law at Lund University (Sweden) since November 2017.

Länk till mer information om OMICS 2019 keynote speakers